KONFERENCIÁK/MŰHELYEK

AZ ALAPÍTVÁNYRÓL
PROJEKTEK
Szakembercserék
Konferenciák/Műhelyek
Uniós projektek
Publikációk
Online kérdőív
Módszertani könyvek
Könyvtár
Tanácsadás
HÍREK, AKTUALITÁSOK
INTERAKTÍV ÖTLETEK
HASZNOS LINKEK
ENGLISH

Partnereink:
IT partnerünk:
CENTER.HU Kft.


Az Alapítvány működését 2006 és 2010 között az NCA támogatta.
Studio1 Kft.



Oldalak száma: << 1 2 3 >>

Játszósarok/ Oktatóterem a múzeumban
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány és a Wosinsky Mór Múzeum közös műhelye 2008. december 15-én

2008-12-04
Felnőttképzés, felnőttoktatás a múzeumokban – Egyenlő esélyt
Nemzetközi konferencia és nyílt nap 2008. október 30-31. a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban a Magyar Népfőiskolai Társaság támogatásával

2008-09-26
Projekt módszer
"A projekt egy sajátos komplex tanulási egység, amelynek középpontjában egy probléma áll. A feladat a probléma lehető legtöbb vonatkozásának és összefüggésének feltárása. A tervezésben a tanárok és diákok egyaránt részt vesznek. A feldolgozandó témák sokféle, kreatív, több fajta tevékenységen alapuló megközelítése elengedhetetlen. A projekt oktatás alatt megszűnik a verbális képességek fölényhelyzete. A projekt, mint cselekvés kooperatív. A projekt a szociális tanulás terepe is, amelynek során megtanulható az együttműködés és az ügyhöz való egyéni hozzájárulások különbözőségének tisztelete is." (Hortobágy Katalin: Projekt kézikönyv. Bp. 1991. OKI) Workshopunkon a résztvevők sajátélményű gyakorlatokon keresztül ismerkednek meg a projekt pedagógia legfontosabb elemeivel, melyet közös ötletelés követ, hogyan szervezhetnénk múzeumi projekteket. Ez a találkozás alkalmat nyithat múzeumok és egyéb kulturális intézmények közötti projekt csírák tervezéséhez.

2007-10-17
Felnőttoktatási lehetőségek és módszerek - Tanulási stílusok
Koltai Zsuzsa, a Pécsi Tudományegyetem oktatója és Miszné Korenchy Anikó, az Alapítvány munkatársa egy kevéssé ismert, de a múzeumi és egyéb helyeken végzett közművelődési munkának alapját képező területre vezetnek el. Közösen fedezzük fel a múzeumokban is jól használható felnőttoktatási módszereket illetve (elsősorban) a Kolb-féle tanulási stílusokat. Ez utóbbiak különös jelentőséggel bírhatnak a kiállítások illetve programok tervezésében is, ezért érdemes őket tüzetesebben megismerni.

2007-10-15
Pályázatírás
A pályázatírás buktatóiról és ismétlődő elemeiről lesz szó ebben a februári műhelyben. Nemcsak kezdő, de haladó pályázatíróknak is szánunk átgondolnivalókat és feladatokat ezen a közös tapasztalat-megosztáson alapuló műhelyen.

2007-10-14
Kulturális szolgáltatások értékelése
Miért mérjük az eredményességet? Mihez viszonyítsunk? (Céljaink)Hogyan mérjük az eredményességet? - ezeket a témákat feszegetjük 2008 januárjában dr. Puczkó Lászlóval (Xellum Kft).

2007-10-13
Kulturális marketing
Milyen termékekkel jelentkezhet egy múzeum és egy művelődési központ? Hogyan pozicionáljuk a terméket? Hogyan tervezzük meg a marketing-stratégiát? Ezekről a kérdésekről szól a Bárd Edit (Szabadtéri Néprajzi Múzeum) vezette műhelymunka, amelyen - hasonlóan a többi műhelyünkhöz - lehetőséget adunk a résztvevőknek az aktív közreműködésre.

2007-10-12
Hatékony sajtókapcsolatok
Hogyan népszerűsítsük a múzeumot a médiában? Hogyan írjunk sajtótájékoztató anyagot, háttér információt, kiállítási meghívót? Mikor rendezzünk sajtótájékoztató? Kell e írott szöveget, CD-t, képeket biztosítani? Milyen a használható információ? Mit mondjunk el az intézményről, az eseményről? Hogyan nyerjük meg mindehhez az újságírókat? Milyen a jó reklám-sajtóanyag? Hogyan és kivel ápoljuk a sajtókapcsolatokat? Mikor emeljük fel a telefont?

2007-10-11
Önkéntesek a múzeumokban és más kulturális szervezeteknél
Az Alapítvány és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum által a 2007-2008-as tanévben megrendezett műhelymunka-sorozat első része a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.

2007-10-10
"Tűzoltó leszel s katona!"
Nemzetközi műhely az élő interpretáció technikáiról 2007. május 21-23., Budapest Hogyan alakuljunk történelmi személlyé? A három napos műhelymunka egyebek között szól majd arról, hogy hogyan építsünk fel egy meggyőző karaktert; hogyan mozogjunk, üljünk és beszéljünk a szerepben; a korhű jelmez szerepéről; hogyan teremtsünk kapcsolatot a látogatókkal és hogyan értelmezzük a történelmi információkat figyelemfelkeltő módon. Műhelyvezetők: Kate Mechedou és Mark Wallis, Past Pleasures Ltd. Közreműködnek: Erényi Gábor, SAGA és Gábor Klára, Csokonai Művelődési Központ

2007-02-19
A látogatókutatás rejtelmei - Műhelymunka
Kik a látogatók? Milyen pszichológiai jellemzőkkel írhatók le? Milyen módszerekkel, mikor lehet és érdemes kutatni - kit és mit?

2007-01-13
A kiállítástervezés (design) mint az értelmezés eszköze
Műhelymunka - Hogyan használjuk a világítást, grafikát, különböző médiát egy igazán élvezetes kiállítás tervezésekor? A célközönség igényeit hogyan építsük be a kiállítás elkészítésekor? Egy nyelvet beszélnek-e a tervezők és a muzeológusok?

2007-01-12
Felfedező / foglalkoztató terem a múzeumban - Műhelymunka
Érdemes-e a múzeumi tárgyakon szerzett közvetlen érzékszervi tapasztalatokra építő, felfedezésre csábító helyszíneket kialakítanunk átalakuló múzeumainkban? Ha igen, milyen szempontokat vegyünk figyelembe? Kiknek készül és hogyan működtessük?

2007-01-11
Hatékony sajtókapcsolatok - Műhelymunka
Múzeum, kiállítás, rendezvények és a sajtó - egynapos - kétszer 3 órás stúdium múzeumi munkatársaknak.

2007-01-10
VI. Európai Múzeumi Tanácsadók Konferenciája
Nemzetközi konferencia 2006. június 24-28. között Budapesten elsősorban múzeumi tanácsadók számára, de minden érdeklődőt szeretettel várunk. Az angol nyelven zajló konferencia előadói között angol, ír, finn, holland, flamand, olasz és német szakemberek szerepelnek a Minőségfejlesztés köré csoportosított témákban.

2006-03-15
A kreativitás szerepe és jelentősége a múzeumi drámafoglalk
Milyen helye lehet a drámajátéknak a múzeumfoglalkozásokon? Milyen szerepe van a kreativitásnak, a teremtő képzeletnek a gyermek személyiségfejlődésében? Milyen célokkal szervezhetünk drámafoglalkozásokat a múzeumokban? Hogyan tehető élménnyé a múzeumlátogatás? Jöjjön el a Szépművészeti Múzeumba, és vegyen részt kreatív drámafoglalkozáson! Saját élményünk alapján gondolkodjunk együtt a drámajáték hatásáról!

2006-03-14
Teremtő dialógus
A múzeumpedagógus hogyan kezdeményezhet a látogatókkal aktív dialógust a műtárggyal kapcsolatban? Hányféle kérdés van, és hogyan alkalmazhatjuk őket csoportokkal illetve feladatlapokon/kiadványokban? Jöjjön el a Szépművészeti Múzeumba, és vizsgáljuk meg együtt a tárgyak megismerését segítő kérdésfeltevési technikákat!

2006-03-13
Múzeumok lépéselőnyben
(Modern múzeumi menedzsmentről tanácsot adóknak és tanácsot váróknak) 2006. március 1-3. Magyar Nemzeti Galéria. Zártkörű műhelymunka szakfelügyelőknek, múzeumigazgatóknak és azoknak a kollégáknak, akikből majd jövő szakfelügyelői, tanácsadói és igazgatói kitermelődnek. Témafelelősök: Vásárhelyi Tamás, múzeumi és közművelődési szakfelügyelő és Barbara Woroncow (UNESCO és ICOM tanácsadó) A rendezvényt a British Council, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és a Nonprofit Humán Szolgáltatók Országos Szövetsége támogatja.

2006-03-12
Interaktív családi füzetek - Mennyiben hatékonyak?
Készített-e már, vagy szeretne írni múzeumi vezetőt (pl.: füzetet, feladatlapot) egyéni gyereklátogató, tizenéves, vagy családok számára? Volt-e már bizonytalan, hogy miként kezdjen neki, esetleg miután elkészült, elgondolkodott-e azon, hogy mennyire érte el eredeti céljait? Jöjjön el a Szépművészeti Múzeumba, és vizsgáljuk meg együtt az interaktív családi füzetek elkészítésének és felhasználásának kérdéseit!

2005-11-27
A szerepjátéktól a történelmi bemutatóig
(Nemzetközi Konferencia) Dátum: 2005. szeptember 22-24. Százhalombatta Szervezők: Múzeumok és Látogatók Alapítvány Matrica Múzeum és Régészeti Park, Százhalombatta

2005-02-10




vissza